Predavač alebo “Podávač”?

Aký je medzi nimi rozdiel?

Na prvý pohľad žiadny. Obaja sú v predajni. Obaja obsluhujú zákazníkov. Obaja sú k nim príjemní, milí, radi im všetko ukážu a vysvetlia.

Tak v čom je teda rozdiel?

Skutočný predavač zákazníkovi predá obvykle viac ako tzv. “predavač-podávač”.

Ako k zákazníkovi pristupujú?

Podávač uvažuje nasledovne: “Predám zákazníkovi všetko, čo si bude pýtať alebo chcieť”. Prečo som nepredal viac? Lebo zákazník pýtal tovar, značku, veľkosť, ktorú majiteľ neobjednal, alebo na sklade nemajú. Jeho najväčšie majstrovstvo je maximálne zákazníkovi niečo ponúknuť. Ponúknuť niečo ďalšie, chápe ako vnucovanie. A to predsa ani on sám nemá rád. Tento v podstate zákazníkovi podá (pardon, predá) len to, čo si sám vypýta.

Ako uvažuje skutočný predavač?

Jeho základný účel je zákazníkovi poradiť alebo pomôcť. Predaj je len automatické vyústenie jeho práce. Na všetko sa vie pozrieť so zákazníkovho uhla pohľadu a práve preto si neraz získa jeho dôveru. A to je dôvod prečo u neho zákazník neraz kúpi. Nemá problém ukázať mu drahšiu vec alebo predať dodatočné príslušenstvo.

Možno si poviete, že toto je predsa samozrejmosť.

NIE JE!

Choďte do predajní, obchodov a zistite ako to skutočne je.

Možno si hovoríte, že nás sa to netýka. My nemáme predajňu. My máme obchodných zástupcov.

Ako sa prejavuje “podávač” na takomto mieste? Jednoducho, keď mu poviete, aby za zákazníkom zašiel osobne – on mu zatelefonuje. Ak mu poviete, aby mu zatelefonoval, tak mu pošle mail. A ak mu má poslať mail, tak mu ho síce za 3 dni odošle ale nekomunikuje s ním, či mail dostal a ako sa rozhodol. Čaká, až sa mu zákazník na mail ozve alebo mu odpovie. Čaká na objednávku. Žiadny “drive”.

Predavač na pozícii obchodného zástupcu – to robí presne naopak. Hlavne na nič nečaká. Sám je aktívny a svoju prácu neberie ako obťažovanie alebo vnucovanie sa.

Pravdou je, že aj tento sa riadne zapotí, aby predal. Lebo to najdôležitejšie je, aby obchod uzatvoril, dotiahol do konca. O tom sa viac dozviete TU.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s