Expandovať znamená vo svojej podstate zvýšiť obrat, teda mať vyššie tržby, čo znamená viac predávať.
Nejdem písať o tom ako zvýšiť obrat firmy o 5-10%, ale dramaticky viac, minimálne o 30% a viac percent za rok.
Niekto by mohol namietať, že pri začínajúcich firmách je to málo, oni dokážu rásť aj o 100% každý rok.
Presne tak, má pravdu. Pre začínajúcu firmu je možno aj 100% nárast obratu možno málo.
Ale čo firmy, ktoré sú na trhu 10 (alebo 20) a viac rokov?
Ak neveríte, že sa to dá, jednoducho ďalej ani nečítajte!
Takže tu máme základnú otázku:
Tento rok chcete prežiť alebo expandovať?
A ak expandujete, tak vám stačí expandovať tak o 3-4% alebo chcete rast tržieb zvýšiť o 30% a viac percent?
Niekto by mohol povedať, že je rozdiel v tom, koľko by expandovať chcel a na koľko v skutočnosti má. Pravda, je to uhol pohľadu, ale aj spôsob, akým človek uvažuje.
A to nie je práve jednoduché, pretože zmeniť spôsob myslenia a aj to, ako rozmýšľajú vaši predajcovia/obchodníci dá určitú prácu. A zmeny ľudia nemajú príliš radi.
Ale niekomu stačí k spokojnosti zviesť sa na vlne, že sa ekonomike teraz celkom darí a takto prežiť, iní sa snažia z toho vyťažiť ďaleko, ďaleko viac.
Navyše pred krízou to (rast firiem, zvyšovanie obratov, …) išlo akosi samo, kríza bola o tom, kto a ako prežije a dnes sa firmy snažia znova rásť – teda viac predávať.
Existuje 10 skutočne „rozumných“ dôvodov, prečo sa nedá zvýšiť obrat vo firme, čo zároveň znamená, že vám vieme ukázať 10 spôsobov ako naštartovať vašu expanziu a zvýšiť obrat firmy.