Čo odlišuje jednu automobilku od druhej?
V prvom rade je to produkt a atraktivita produktu.
V druhom rade je to segment, na ktorý sú zamerané. To znamená, že si asi nikto nepôjde do Škodovky kupovať kabriolet, alebo naopak, do Dacie kupovať luxusné auto.
Po tretie je to dealerská alebo servisná sieť.
Dokonca sa sa hovorí, že prvé auto akejkoľvek značky vám predá predajca to druhé si kupujete na základe skúsenosti so servisom.
Ide však o to, aby si človek kúpil hlavne to prvé auto.
Veľa ľudí dnes nemá čas, respektíve má málo času a nemôže behať celé mesiace po jednotlivých predajcoch. A tak volí jednoducho, ide si tieto autá pozrieť na autosalón.
Na jednom takomto som sa zúčastnil tento rok v Bratislave a musím povedať, že som bol milo aj nemilo prekvapený.
Ale hlavne som dostal odpoveď na to, prečo sa jednej automobilke darí a inej nie.
O čo tam ľuďom ide?
Jednotlivé automobily si porovnať a hlavne vyskúšať.
To znamená sadnúť si na miesto vodiča, sadnúť si za sedadlo vodiča, otvoriť kufor. Zistiť ako pohodlne, respektíve nepohodlne sa do auta nastupuje a vystupuje, ako sa v ňom sedí.
Keďže sú tam väčšinou všetky automobilky pohromade, tak je to najlepší spôsob pre zákazníka, ako si vybrať.
Je to asi ten normálny prístup zákazníka, ktorý si ide kupovať nové auto.
Ako sa na takejto výstave správajú k zákazníkom jednotliví predajcovia?
Tu bolo vidieť fantastické rozdiely.
A pravdupovediac v dnešnej dobe by ste ich asi ani nečakali.
Boli tam automobilky (respektíve ich zástupcovia) ako napríklad FORD, AUDI, ktoré skutočne autá len vystavovali. Mohli ste ich obzerať zvonka, ale sadnúť si do auta alebo čo i len otvoriť dvere sa nedalo (ani keď ste ich o to požiadali).
Napríklad taký Mercedes (JEEP, …), nemali problém usadiť dokonca aj malého chlapca za volant do najdrahšieho modelu a hostesky ich kľudne fotili.
Bol to veľký rozdiel od vyššie spomínaných, kde ste si mohli vyfotiť auto iba zvonka a s hosteskou…
Takže to bolo rovnaké, ako keď kupujete toaleťák.
Zvonka si ho pozrieť môžete, ale vyskúšať Vám ho nedovolia!
Ibaže je tu malý rozdiel – pri toaleťáku ide o 1-2 eurá, pri aute o 30.000,- € a viac. Navyše, ak Vám toaleťák nevyhovuje, jednoducho ho vyhodíte…
A že sa to ukáže na predajoch?
Samozrejme!