Vedia vaši predajcovia ako uzatvárať obchody?

Predaj ovplyvňuje jedna podstatná – doslova kľúčová vec. Vlastne dve veci.

Uvedomil som si to pri koučingu úspešných podnikateľov.

V čom je základný (nemyslím tým jediný) rozdiel medzi úspešnými a neúspešnými firmami?

Firmy, ktorým sa darí, na rozdiel od tých ostatných, majú buď jedinečný produkt alebo špičkových predajcov (obchodníkov).

Ako to myslím?

Jednoducho ten ich produkt je taký skvelý alebo jedinečný, že ani priemerný, či dokonca podpriemerný predajca svojou neprofesionalitou a doslova amatérskym, či dokonca úplne zlým prístupom, nedokážu zákazníka odradiť od jeho kúpy.

V tomto prípade to majú predajcovia veľmi jednoduché – hlavne to celé nepokaziť…

Alebo majú skutočne špičkových predajcov, ktorí (produkt firmy alebo službu) dokážu predať zákazníkovi takým spôsobom, že aj napriek tomu, že ich konkurencia má v ponuke niečo podobné alebo dokonca to isté, tak on to kúpi od nich. Teda peniaze dá im.

Inými slovami hovoríme o skutočných odborníkoch na uzatváranie predaja (obchodov)…

ak povieme uzatváranie obchodov, tak je to naozaj v obidvoch významoch tohto slovného spojenia.

Jednak dokážu dosiahnuť to, aby zákazník dal svoje peniaze práve im. To znamená, že uzatvoria obchod, teda zarobia peniaze pre firmu, v ktorej pracujú (a samozrejme províziu pre seba).

A za druhé takto spôsobia, že konkurencia nepredáva dostatočne.

(Pod)priemerní predajcovia konkurencie to ešte znásobia. To spôsobí, že  konkurencia nedosahuje dostatočný zisk (či vytvára dokonca stratu).

Takže následky nenechajú na seba dlho čakať.

Často to v praxi znamená, že konkurencii predaj dobre nefunguje a je preto časom donútená uzatvárať svoje neefektívne obchody (prevádzky), alebo sa dokonca stiahnuť z daného trhu.

A toto dokážu len skutoční profesionáli – špecialisti na uzatváranie obchodov.

Máte ich vo firme aj vy?

 

 

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s